Kuroko no Basuke
A Teiko Alsó - Középiskola kosárlabda csapatát zsenik
alkották. Az öt fiú és a menedzserük is rendkívüli képességekkel rendelkeztek,
sorra nyerve ezáltal a bajnokságokat. Őket emlegetik úgy, mint a „Csodák Generációja”.
Azonban a csapatnak volt még egy rejtélyes, hatodik tagja is, akiről
rendszerint megfeledkeztek, s aki nincs rajta egy felvételen se.
A fiúk mind más és más középiskolába mentek tovább tanulni,
s beálltak új iskoláik kosárcsapatába. Az öt tag, mind híres, neves iskolát
választott, erős csapatokkal, ám a hatodik… A hatodik egy fiatal iskola mellett
döntött, melynek még csak most két éves, így a legidősebb diákok is csak
másodévesek.
A Seirin Gimnáziumban kezdődik történetünk egy láthatatlan
árnyékkal és egy fényes jövőjű csillaggal. Kuroko Tetsuya fizikumát tekintve
átlag alatti sportoló, alacsony is, és mindemellett annyira jelentéktelen és
észrevehetetlen, hogy olyan, akár az árnyék. Kagami Taiga elsőéves, magas, erős,
kitartó és határozott fiú, nagyra törő álmokkal. Kuroko felismerve Kagami képességeit,
fény-árnyék kapcsolatra utalva megígéri neki, hogy Japán első számú játékosává
teszi.
Edzőjük igen hamar észreveszi a lehetőséget kettejük
csapatmunkájában. A két elsősnek persze, van hová fejlődnie, ahogy a
másodévesek se henyélhetnek naphosszat. Ha csapatmunkáról van szó, a társaság
egyöntetűen küzd a győzelemért. Nem úgy, mint a Csodák Generációjának tagjai,
akik önálló sztárokká akarnak válni a pályán, túlzott magabiztosságukkal és
tehetségükkel megáldva.
A gimnazisták pedig mindent megtesznek, hogy bejussanak a
legjobb iskolák közé, hogy nevüktől visszhangozzon egész Japán, s erősítsék
iskolájuk hírnevét. Az Iskolák Közötti Bajnokság minden évben megrendezésre
kerül nyáron és télen is. A Seirin Gimnázium pokoli edzéstervvel, kíméletlen hajrákkal
éli át a meccseket, melyek változatosabbak, mint elsőre hinnénk.
De mi történik, ha a
Csodák Generációjának két tagja kerül szembe egymással a pályán? Mi lesz a
meccsek vége, ha Kuroko és Kagami párosa összeáll? Az egyéni teljesítmény vagy
a csapatmunka fontosabb a kosárlabdában? A régi ismerősökből lehetnek barátok?
Meddig fejlődhetnek a gimnazisták, mikor már azt hinnénk, hogy képességeik
határait elérték?
Szereplők
Seirin Gimnázium - Másodévesek:
Aida Riko
A kosárcsapat edzője aki, édesapja – személyi edző - mellett
rengeteget tanult, s ránézésre meg tudja állapítani, ki milyen fizikummal
rendelkezik, merre kell fejleszteni. Kedves, mosolygós lány, ám ha a fiúk
ellene szegülnek, harcművészeti mozdulatokat alkalmaz rajtuk, s főzni se tud.
A csapat kapitánya és bedobója, általában 3 pontos dobásai
vannak. Megfontolt és határozott, erős jellem, ám személyiséget vált a kritikus
pillanatokban, s olyankor agresszívvá, harciassá válik. Ilyenkor képes
fenyegetőzni és megütni társait. Ennek ellenére ő fogja össze a csapatot.
Izuki Shun
Hátvédként játszik a meccseken. Általános fizikai állapota
van, de rendelkezik egy különlegességgel, az őáltala „sasszemnek” nevezett
térlátással. Képes bármilyen szögből elképzeli és ezáltal belátni a pálya egy
részét, így kiszámítva ellenfelei célját. Szóvicceket gyárt, amikor csak
lehetősége van rá.
A néma óriás, hangját nem sűrűn hallani. Ő a center,
erőssége a védelem és a horogdobás. Nagy család várja otthon, ahol a hangzavar garantált, talán ezért is élvezi ki a csendet - már ha az létezik egy tornateremben.
Koga olyan, mint egy macska. Vidám, eleven, de többnyire a
kispadon ül cserejátékosként. Riko ugyan állítja, hogy különleges, és mindenhonnan képes kosárra dobni - ám a végeredmény már nem garantált.
Tsuchida Satoshi
Teljesen átlagos, hétköznapi játékos, akiről alig tudunk meg
valamit. Szintén cserejátékos, ha Kuroko és Kagami a pályán vannak.
Kiyoshi Teppei
A csapat alapító tagja, aki egy sérülés miatt sokáig nem
jelentkezik. Mindenkihez van egy-két kedves szava, mindig gondolkozik valamin,
ám általában szétszórtnak tűnik. Centerként játszott a csapatban. Sokat segít
Rikonak és Hyuugának, akit kapitánynak választott maga helyett.
Elsőévesek:
Kuroko Tetsuya
Alacsony, csendes, megbízható, megértő fiú, aki olyan, mint
az árnyék. Állítása szerint nincs humorérzéke és meglepően komolyan veszi a
dolgokat. Annyira jelentéktelen, hogy a
csapattársai is rendszeresen elfeledkeznek róla, hiába áll mellettük. Erősebbé
szeretne válni, hogy beváltsa Kagaminak tett ígéretét. Tud egy-két érdekes
dolgot mesélni a Csodák Generációjának tagjairól, akiknek Kagami a nyomukba se
ér.
Kagami Taiga
Előcsatár, avagy bedobó poszton játszik a csapatban. Mivel
néhány évig Amerikában élt, egészen más stílusa van, mint társainak. Játéka
olykor kissé agresszív, olyannyira képes beleélni magát a meccsbe, mint egy
élet-halál harcba. Rendkívül nagyokat tud ugrani, s nagyon szeret zsákolni.
Kissé beképzelt, nagyszájú, magabiztos fiú, akinek célja, hogy Japán legjobb
játékosává váljon – avagy az egész csapat a legjobb legyen. Kurokoval
összejátszva szinte verhetetlenek.
Furihata Kouki
Csendes és idegeskedő személy, aki sokat ül a kispadon.
Kawahara Koichi
Egy átlagos játékos, aki a kispadról szurkol.
Fukuda Hiroshi
A kispados játékosok is feljutnak a pályára, szerepük is van
a történetben, bár igaz, elég csekély.
Csodák Generációja:
Elvük, hogy a győzelem mindennél fontosabb, az se gond, ha
ezt egyedül, a csapat többi tagját háttérbe szorítva viszik véghez.
Kise Ryouta
Gondtalan, élénk és vidám, társaságkedvelő személyiség, aki
játék közben nagyon komoly és határozott. Rendkívül gyorsan tanul, első látásra
elsajátítja akár a legbonyolultabb mozdulatokat is. Kuroko és Aomine stílusát
azonban képtelen lemásolni. Miután lejátszanak egy meccset a Seirin ellen,
elgondolkodik a dolgokon.
Mogorva fiú, akinek mániája a horoszkóp, amit nagyon
komolyan vesz. A pálya bármely pontjáról képes bedobni a labdát, így szerezve 3
pontos dobásokat csapatának. Mozdulatai percízek és kiszámítottak, sose hibázik
– hacsak el nem veszik tőle a labdát.
Aomine Daiki
Sokat alszik, rendszeresen késik és rengeteget unatkozik.
Ennek oka az, hogy szerinte az egyetlen, aki legyőzheti őt, az ő maga és senki
más. Éppen ezért az edzéseket feleslegesnek tartja, ellenfeleit alábecsüli –
vagy túlságosan is bízik csapattársai képességeiben. A szabad stílusú játékával
verhetetlen a pályán, ugyanis a leglehetetlenebb helyzetekből is képes kosarat
dobni.
Momoi Satsuki
Nagyon vidám és élénk lány, de Aomine rendszeresen
felidegesíti – ugyanis a fiú csapatának ő a menedzsere. A kosárlabda
megszállottja, igazi elemző. Minden létező adatot összegyűjt ellenfeleikről és
azokat tanulmányozva megállapítja, hová fejlődhetnek, mik lehetnek határaik.
Nagyon reméli, hogy valaki egyszer észhez téríti egoista barátját és az
visszatér a földre.
Az animéről és a
mangáról
A mangát Fujimaki Tadatoshi indította útnak még 2008-ban,
azóta megjelent már 25 kötet és még nem ért véget a történet.
Az animét Tada
Shunsuke rendezte, Takagi Noburo írta és a Production I.G stúdió
megrendezésében látott napvilágot.
Az anime első évada 2012-ben jelent meg 25
résszel – a fentebb említett szereplőkkel.
2013 októberében kijött a második
széria is, 26 résszel – hasonlóan lenyűgöző és eseménydús lehet, mint az előző
évad, hiszen még hátra van két tag a Cs.G.-ból, no meg ott a Téli Kupa...
Továbbá készült néhány OVA és special is.
Az anime készítése során használtak CGI-t. A távoli szereplők kidolgozása nem mindig a legjobb, ellenben főhőseink mindig tökéletesek. Ami a zenét illeti, passzol a történethez, ahol kell komoly, máskor vidám, pattogós.
A történetről
Aki pedig még mindig nem érti, hogy mi olyan érdekes abban,
hogy úsznak, kosaraznak vagy éppen kártyáznak, az nézzen bele ezen sorozatok
egyikébe és lássa meg a történet mélyebb lényegét.
A manga olvasható az AnimeAddicts oldalán. Jó szórakozást
mindenkinek!
Kérnék több csapat nevet
VálaszTörlésKise a második részben megjelenik a harmadikban meccsezik az melyik csapat amiben játszik?