Egy sorsfordító bajnokság! - Shaman King



 Hiszel a szellemekben és abban, hogy kapcsolatba lehet velük lépni? Képzelj egy 500 évente megrendezésre kerülő bajnokságot, melyet a sámánok vívhatnak meg egymás között. A győzelemmel királyi címet kapnak és kapcsolatba léphetnek a szellemek királyával. Ám a nagy hatalom, nagy felelősséggel is jár, nem csupán móka, kacagás és láblógatás! A király dolga a védelem is, ebben az esetben a világvédelme.
Asakura Yoh 13 éves fiú, aki többgenerációs sámán családból származik. Így keveredik végül a városba, ahova edzeni jön. Itt találkozik Manta-val (Angol/Magyar szinkronban: Morty), aki első és legjobb barátjává válik. S aki a segítségére van, amikor találkozik Amidamaru-val, a 600 éves szellemmel. Végül a szellem társává, barátjává lesz, s vele tart a kalandos bajnokságon. Ám az út nem egyszerű. 
Felbukkan Yoh menyasszonya, Anna, aki médium és így képes kapcsolatba lépni szellemekkel, parancsot adni nekik vagy épp lekötni őket. A szadista lány nem hagy egy perc nyugtot se a hétalvó Yoh-nak és a mindig segítőkész Monta-nak. Míg Yoh vért izzad az edzések alatt, addig Monta a házimunkát végi. S jaj a fiúknak, ha lazítani mernek, vagy ha az étel nem úgy fest, mint a képen! Ha 28x-ra is rossz, akkor is újra kell kezdeniük az egészet. (Megjegyzem, őket bizonyára nem fenyegetik az afrikai éhezők, és a rászorulók, ha ilyen sok ételt dobnak ki… Vagy Annát csak az érdekli, hogy a férjéből mindenképp király váljon, ki tudja). S, hogy ezalatt mit művel Anna? A válasz egyszerű: pihen avagy a srácokat szadizza tovább. Olvas, tanul, ellenőrzi a srácokat, sorozatokat néz, telefonál, újabb feladatokat oszt ki, benéz a suliba… Egy szóval minden a legnagyobb rendben körülöttük.
Aztán elkezdődik a bajnokság. A három 1 az 1 elleni harcból legalább kettőt kell megnyernie minden résztvevőnek. A cél az ellenfél lélekenergiájának minimálisra csökkentése, nem a másik megölése. Bár ez se kizáró tényező. Yoh veszi is az akadályokat, miközben újabb és újabb barátokat gyűjt. A bajnokság a sivatagban folytatódik, ahol egy falut rejtettek el a szervezők. Egyetlen hónapjuk van megtalálni, ahol aztán 3 fős csapatokban mérkőznek tovább egymással. Persze, ezt nem mindenki nézi tétlenül. Felbukkan Yoh rejtélyes ikertestvére, Hao (avagy Zik), aki a világ elpusztítására törekszik, s gyenge pillanataiban Annával szemezget. Előkerül egy vasba zárt szűz: a Vasszűz és bandája, aki az arkangyalokkal szeretne célt érni… S a bajnokság…
Ki is Hao pontosan? Mik a céljai? Ki ez a vasba zárt szépség, s mi a terve? Mi lesz a bajnoksággal? Ki lesz a győztes? S mi lesz a végső harc eredménye?

Szereplők

Asakura Yoh
Igazi hétalvó, ha sokáig gyakorol, egyszer alvajáróvá válik. Gondtalan és laza ifjú. Ha éppen ébren van, egy igazán kedves és aranyos srácot ismerhetsz meg, aki segítőkész, nagylelkű és az igazságot keresi. Szelleme, s barátja Amidamaru, a szamuráj.

Oyamada Manta (Morty)
Nagyon alacsony fiú, akár egy chibi. Okos és szorgalmas, rengeteget olvas. Ijedős, így igen hamar elkezd izgulni, s bepánikol. Annától egyenesen retteg, de Yoh-nak hűséges társa mindvégig.

Kyouyama Anna
Yoh kegyetlennek és szadistának tűnő menyasszonya. Kissé agresszív, ám igen határozott jellem. Hideg és kemény lány a felszínen, ám nagyon is törődik a fiúkkal.
Ren Tao (Len)
Komoly, logikus, ám érzelmileg zárkózott fiú. Próbálja fenntartani a kemény és magabiztos külső látszatát. Türelmetlen, s a haragból merít magának erőt, ami nem mindig jó tanácsadó. Szelleme Bason, akire eleinte tárgyként tekint.

Horokeu Usui (Trey)
A nevét utálja, így ragaszkodik becenevéhez: Horohoro. Jó természetű, mindig vidám fiú. Észak felől érkezett, s kék haja miatt egy legendához kötik megjelenését. Szelleme egy apróság, aki jeget áraszt: Kororo.

Asakura Hao (Zik)
Nyugodt, kegyetlen és mindig mosolyog. Igen ritkán lesz nagyon ideges, de olyankor az, aki felbosszantotta, nagy bajban van. Egyetlen célja megszerezni a sámán király címet, s vele a szellemek királyát, de ha lehet, akkor inkább csak az utóbbit…


A Sámán Király (Shaman Kingu) Hirijuki Takei mangája alapján készült.  A manga 1998-ban indult útnak, s 32 kötetes lett. Számos kártya és videó játék került piacra e témában. Mizushima Seiji rendezésében, a Xebec stúdió készítette az animét 2001-ben, mely 64 részes lett.
Az angol változatot a 4Kids Entertainment készítette: kivágott, módosított jelentek, megváltoztatott nevek és szabadon fordított szöveg. Magyarországra ez utóbbi érkezett a Jetix által.
Személy szerint a Jetix-es változatot láttam, s így utólag jó tudni, hogy módosítottak róla. Volt egy gyerekkorom. Ettől függetlenül a történet zseniális, a karakterek haláliak. Tekintettel a rengeteg szereplőre csak egy párat emeltem ki, de megemlíteném még VIII. Faust nevét, aki halott kedvesét szeretné visszakapni, s Ryo-t a bandavezért, aki jó útra tér, s sámánná válik. Unalmasnak nem mondanám a sorozatot, mindig történik benne valami, s a humor tárháza e hely. Jocó egyik vicce máig fülemben cseng, ami valahogy így hangzott:
- Hol a falu, tudja azt Alsóg Atya.
- Alsógatya? – Merednek rá döbbenten a többiek.
- Most mondtad ki, hogy alsó-gatya! Haha!
Aki kedvet kapott hozzá, annak kellemes időtöltést kívánok! 


Megjegyzések